Londonban, hej... 3. - London trip... 3.

...Greenwich-ben /ahol egy kis zsákutca Kossuth Lajosról van elnevezve:)/ pompás látvány fogadja a vízi úton érkezőket:

...a világ leghíresebb teaszállító hajója, a Cutty Sark gyönyörűen felújítva. Belsejében a tengeri szállítmányozást bemutató múzeum működik.

A további kalandok előtt gyorsan bedobtunk egy fish & chips-et, ami turistaként nem csak kötelező, a gyerkőcök is imádják. Kicsit bolondnak nézhettek minket, mert ugyan beültünk a kifőzdébe, de hagyományosan, papírban kértük felszolgálni az étket:D

Tele hassal indultunk a helyi kézműves piacra, ahol a késői óra ellenére volt minden, mi szem-szájnak ingere, s bár nagyon sok helyen nem engedtek fotózni, azért sikerült megörökíteni pár handmade standot:).

Jó pár fonttal szegényebben indultunk az egykori Királyi Obszervatórium felé, közben bőszen fotózva...

...ez a hatalmas fuksziabokor percekig lekötött:)

...a gasztrokalandokra vágyók milliónyi kajálda között válogathatnak...

...greenwich-i utca, a háttérben még látszanak a Cutty Sark árbocai

...a dombot /merthogy az obszervatórium egy nem is kicsi dombon van/ megmászva a Greenwich Park tárul elénk az egykori királyi palota, ma Nemzeti Tengerészeti Múzeum gyönyörű épületével és olyan kincsekkel, mint  Nelson admirális egyenruhája, melyet a trafalgari csatában viselt.
A háttérben a Temze és a Canary Wharf felhőkarcolói...

...a greenwich-i középidőt mutató óránál olyan tömeg volt, hogy hosszú percekig kellett várni a fotózásra...

...maga az obszervatórium egyébként 1954-ben valahova Sussexbe költözött, ma múzeum található a régi épületekben...

...ami este 8-kor természetesen zárva volt, így csak kívülről bambultunk - mondjuk a gyerekek miatt amúgy sem vállaltuk volna a közel egy órás előadást...

...az épület falán jól látható a nulladik hosszúsági fok vonala...

...mely az udvar kövezetén, sőt a múzeum területén kívül is jól láthatóan van jelölve /éjjel zöld lézerfénnyel/ - így aztán a múzeumlátogatást kihagyó turistáknak is van sikerélménye:)...

...igen, végre egyszerre állhatok a keleti és a nyugati féltekén:D

...még egy utolsó pillantás az alkonyban a City-re, majd hazametróztunk.

Vasárnap reggel a bájos Sunny Hill Parkban indítottuk a napot egy igazi english breakfast-tel...

...majd némi emésztés után játszótér és séta következett...

...a távolban a Wembley stadion...

...hazafelé pedig a park bejáratánál található St. Mary's templomot /aminek eredete 959-re datálható/ és temetőjét csodáltuk meg...

...szebbnél szebb síremlékekre bukkantunk...

...eleve az egész temető csodálatosan szép ősöreg fáival...

...nagyon sok síremléken teljesen elkoptak a feliratok, a legrégebbi dátum amit ki tudtunk betűzni 1624. volt és rengeteg kövön egész regényt lehetett olvasni az elhunyt élettörténetével, halálának körülményeivel...

...én személy szerint nagyon nem bírom a temetőket, de ez valami hátborzongatóan csodálatos élmény volt.

Ezután szállásunk felé vettük az irányt, hiszen a Forma-1 nyaraláskor is kötelezően nézendő - útközben azért kattogtattam párat. Többek között a Middlesex University csodálatos épületeit...

...utcai pillanatképeket...

...elhagyott bőröndöt a buszmegállóban - itt azért volt egy kis para...

...és a megunhatatlan emeletes buszozást.

Utolsó londoni vacsoránkat egy pubban szerettük volna elkölteni, este 7 után viszont gyerekek nem tartózkodhatnak ilyen helyeken - a személyzet nagyon udvariasan átirányított minket a szomszédos műintézménybe mondván az nem pub, ott nyugodtan maradhatunk ameddig jólesik. Teljesen véletlenül, a vacsora közepén jöttünk rá, hogy egy night clubban vagyunk... Műsor szerencsére nem volt, a gyerekek pöröghettek az e célra szolgáló csöveken, a kutya nem szólt rájuk:D  - és isteni steak - cottage pie - óriás hamburger és hot-dog vacsorával meg néhány Sex on the beach koktéllal búcsúztunk Londontól...

Másnap reggel még elvittük suliba kis kuzinunkat, majd érzékeny búcsút véve kibuszoztunk a reptérre...

...ahol megszabadultunk maradék fontjainktól is:).

Immár a Duna felett és bár itthon a legjobb, azért fantasztikus kiruccanás volt és rengeteg mindent nem láttunk Londonból. Remélem hamarosan visszatérünk, addig is "Bye, bye London-don don-don good bye":)